De buik van de vrouw in het algemeen

September 27, 2016

Ik ben van mening dat de buik van de vrouw niet superslank hoeft te zijn!  Ik denk dat het wel belangrijk is om je buikspieren met regelmaat te trainen om meer kwaliteit van leven te ervaren. Het trainen van de buikgordel voorkomt vroegtijdige ouderdomsklachten. Het zwaartepunt van je lichaam bevindt zich namelijk in de buikholte. In de buikholte vind je namelijk ook het centrum van nieuw leven.

Enkele tips:

1) Let op je ademhaling

2) Let op je zit - en loophouding

3) Probeer continu vanuit de stabiliteit te staan, te lopen, te zitten en te werken.

 

Een oefening in de rugligging:

Maak je lichaam heel lang en trek de taille goed naar binnen; doe dit aandachtig en let op je ademhaling. Blijf rustig ademhalen en onstpan de taille rustig iedere keer als je uitademt. Span de taille steeds aan tijdens het inademen. Houdt deze pose even vast en herhaal dit zo vaak als je kunt.

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Uitgelichte berichten
Recente berichten

November 13, 2016

November 9, 2016

November 9, 2016

October 27, 2016

September 30, 2016

Please reload

Archief
Please reload

© Thuiszorg Therlisana , 2019 All Rights Reserved